پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان
سرخط خبرها

بهترین روش‌های یخ‌زدایی گوشت و مرغ

  • کد خبر: ۱۷۲۶۸۴
  • ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۳:۵۸
بهترین روش‌های یخ‌زدایی گوشت و مرغ
نحوه یخ‌زدایی گوشت و مرغ با شیوه صحیح آن هم بدون اینکه سلامت این مواد غذایی دچار مشکل بشود دغدغه خیلی از خانم‌های خانه دار است.

به گزارش شهرآرانیوز، غزاله اسلامیان، متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به اینکه انجماد باعث می‌شود باکتری‌ها، مخمرها، کپک‌ها و سایر میکروب‌های گوشت و مرغ غیرفعال شوند، اظهار کرد: زمانی که یخ گوشت باز شود میکروب‌ها می‌توانند مجدداً فعال و تکثیر شوند.

وی در پاسخ به این سوال که گوشت منجمد را می‌توان مستقیماً برای پختن غذا استفاده کرد یا خیر، گفت: این کار مشکلی برای سلامت گوشت ایجاد نمی‌کند، ولی باید زمان پخت را تا ۵۰ درصد بیشتر در نظر بگیریم و از پخت کامل مطمئن شویم.

اسلامیان توصیه کرد: اگر گوشت یا مرغ را فریز می‌کنید، در قطعات کوچک‌تر برش دهید تا از پخت کامل آن مطمئن شوید.

عضو هیئت علمی دانشگاه ادامه داد: اطمینان حاصل کنید که گوشت و مرغ به دمای داخلی امن ۱۶۵ درجه فارنهایت (۷۴ درجه سانتی‌گراد) رسیده است با این حال، چند استثنا در این قانون وجود دارد به عنوان مثال نباید مرغ و گوشت منجمد را در آرام‌پز یا در مایکروویو پخت چراکه این روش‌ها باعث می‌شوند که مرغ و گوشت برای مدت طولانی در دمای ناامن باقی بماند.

وی با تاکید بر اینکه یخ‌زدایی گوشت و مرغ در دمای یخچال ایمن‌ترین روش است، گفت: افرادی که وقت کمتری در اختیار دارند می‌توانند از وان یا حمام آب سرد یا برنامه برفک‌زدایی مایکروویو خود استفاده کنند.

اسلامیان اضافه کرد: رعایت نکات ایمنی غذایی می‌تواند به افراد در حفظ سلامت و جلوگیری از مسمومیت غذایی کمک کند.

منبع: همشهری آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->